Bomen (101 woorden)

Zie ze daar staan, in het gelid, hun kracht straalt er van af. Takken die uitreiken naar het licht, verstrengeld met elkaar, fluisterende bladeren, soms lijkt het wel of je ze kunt horen zingen, Er wordt beweerd dat je met bomen kunt praten, ik ben van mening dat dat grote onzin is. Ik geloof wel dat ze soms “een boompje” opzetten wanneer ik er op mijn fiets voorbij moet, vaak denk ik dan dat ze zomaar hebben afgesproken om zich op het juiste moment dreigend zullen buigen en mij dan met de takken grijpen.

Geschreven voor https://platoonline.wordpress.com/2023/07/16/101-het-woord-voor-juli-2023/, doe ook eens mee!

16 gedachten over “Bomen (101 woorden)

  1. Bomen zijn zwijgers.
    Ze missen de juiste instrumenten
    Tot spreken
    Maar in hun stille natuur
    Glanst de oeroude boodschap
    De waarheid zit in hun wortels
    De overtuiging in hun stam
    Hun bladeren ritselen veelzeggend
    Hun takken wenken liefdevol
    Bomen leiden in stilte tot inzicht.
    Plato

    Geliked door 1 persoon

  2. Ik heb het tegenovergestelde. Ik zie zo’n overkoepelend bladerdak als een soort bescherming, behalve als het zo stormt als vorige week, dan zijn bomen angstaanjagend heb ik ondervonden, maar daar weet ook jij alles van.

    Geliked door 1 persoon

  3. Ik houd wel van bomen, maar een bos is voor mij dan weer teveel van het goede. Hier in mijn tuin heb ik een eik, een den en een lijsterbes staan. Ik kan dus wanneer het in de zon op het terras te warm wordt lekker in hun schaduw zitten.

    Geliked door 1 persoon

  4. Prachtige foto…
    Doet me denken aan de laan die naar het kasteel van Leut voert. Mijn geboorteplaats in Belgische Limburg.
    Dat is een vrij lange laan met oeroude bomen…. Prachtig om er te fietsen of te wandelen.
    Ik houd van bomen, thuis heb ik een enorme notelaar….geeft heerlijke koelte in de zomer….

    Geliked door 1 persoon

  5. Pingback: 101 Het woord voor juli 2023 | Plato Online

Plaats een reactie